Houštecký cyklomaraton 2011

8. ročník Houšteckého cyklomaratonu byl pro mě prvním. Nejen tento, ale závodní jako takový. Protože však trasa vede téměř vedle mého bydliště a cesta vyhovuje i trekovým kolům, rozhodl jsem se jej zkusit.

V sobotu ráno 25. června nakládám kolo na auto a jedu do Brandýsa, kde pod zámkem parkuju. Do letního kina v Houšťce už dojíždím kolmo (hlavně proto, že tamní most přes Labe je už několik let zbouraný a nový už zřejmě nikdá nebude). Tam je již poměrně dost lidí, ale fronta na registraci není na více než pár minut. Pak mám cca hodinu a půl času do startu mé 58km trasy. Stíhám i sledovat start 80km závodu.

Pak už mi ale začínají povinnosti. Na startu mé trasy je na 650 cyklistů, já se řadím do druhé půle a společně s ostatními čekám na povel „kšá“. Ten přichází chvíli po půl jedenácté a my vyrážíme. Já s celkem jednoduchým cílem: předjíždět a nebýt předjížděn (mít to odjeté časově pod dvě a půl hodiny byl cíl vedlejší). To se mi až na pár výjimek velmi dobře daří. Tempo je pro mě příjemné: lehce pod třicet km/h a já se postupně probojovávám do asi dvanáctičlenné skupiny, která jede mým tempem. Aniž bych se nadál, je tu první občerstvovačka, já za běhu, pardon, za jízdy do sebe kopu ionťák a pokračuju vytyčeným směrem. Nutno říct, že organizace funguje na výbornou. Na každé křižovatce stojí lidé ve svítivě zelených tričkách, zastavují případná auta a ukazují, kudy jet. Není třeba přemýšlet a hledat značení, zabloudit nelze.

Ionťák byl nějaký silnější, až to se mnou trhlo a tak jsem skupinu nechal odtrženou za mnou. Za další dva kiláky dojíždím poloanděla. Pěkná slečna, dlouhé (a bohužel blond) vlasy, jede se mi za ní, no, jak bych to řekl, inu motivačně. Ve chvíli, kdy se však vysmrká pěkně po sedlácku, si vzpomínám na krásku s párky (znalci vědí) a nechávám ji za mnou.

Až na nějaký 36. km průběžně dojíždím/předjíždím/jsem předjížděn jednou skupinkou, kde mě baví jeden shluk testosteronu, který nedokáže přenést přes srdce, že jej na treku z kopce v pohodě předjíždím, tak za to bere jako o život a naprosto zbytečně se vysiluje. Škoda, že ho nemůžu povozit až do konce, myslím, že by odpadl.

Na 36. km je však sjezd na hodně rozbité cestě. Já za sebou slyším „levá“, tak se blbec uhýbám z jediné rozumné úzké pěšiny a dostávám defekt zadního kola (doma při zkoumání duše jsem našel dvě řezné díry jakoby od skla, možná trefení o ráfek). Zastavím, vytahuju nářadí, vyměním duši a… já debil zapomněl přibalit redukci na ventilek! Studium pumpičky, přehazování nástavců, nadávky, proklínání, no, nakonec to trošku (doslova) napumpuju. Ztráta 20 minut, předjelo mě dle výsledovky nějakým 150 lidí! Další občerstvovačka je za nějakých 8 km, rozhoduji se jet na téměř prázdném zadním kole. I tak předjíždím mrtvoly, které se sotva vlečou, ačkoliv i já jedu hodně pomalu. Kdejakou zatáčku beru bokem (Seb Loeb by měl ze mě radost), ale tohle není rally, ale cyklistika. Konečně dojíždím na občerstvovačku, dopumpuju kolo (mezitím se ventilek stačil ohnout, takže i tak to je boj), kopnu do sebe trochu pití, banán a vyrážím na poslední štaci. To už zase mým tempem.

Do cíle dorážím dle tachometru za 2 hodiny 45 minut (předběžný oficiální výsledek je plus mínus 3 minuty stejný), doba jízdy 2:26:50. To znamená, že nepíchnout, tak čas může být ještě lepší. Jenže to už je samé kdyby. Musím přiznat, že mě štvalo. Mohl jsem jet ve skupině, která držela slušné tempo, sil jsem měl dost. Ale co zmůžu. Holt příště.

Najím se tedy, dám si nealko pivko, počkám na vyhlášení výsledků a pak v poklidu s ostatními opouštím Houšťku. Ještě jednou musím pochválit pořadatele, zvládnuté to měli výborně.

Na závěr trocha statistiky: průměr pumpy 170 tepů/minutu, maximum 190. Kadence 88. Za ni se chválím, místy jsem měl přes 100, aniž by se mi jelo nepohodlně.

A úkol na příště: pořádnou pumpičku. Kvůli jízdě na téměř prázdném kole mě neskutečně bolelo pozadí, naštěstí druhý den to bylo v pohodě.


View Larger Map

Další články, které vás mohou zaujmout:

FacebookGoogle+TwitterPrintEmailKindle ItPocketDalší sdílení

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *